16/6/2021

Een bedrijfsverhuizing en de kosten

Borg
Zakelijke verhuurder

Efficiëntie staat centraal bij een bedrijfsverhuizing. Een zakelijke verhuizing moet snel geregeld zijn zodat je organisatie het werk weer snel kan oppakken. Er komt  best veel kijken bij een bedrijfsverhuizing.

Het is handig een verhuisbedrijf in te schakelen deze namelijk wekelijks kantoren en bedrijfsruimtes van bedrijven. Planning en integriteit zijn een zakelijke verhuizing nog belangrijker dan bij particuliere verhuizingen. Je wilt immers dat de verhuizing zo snel mogelijk wordt uitgevoerd en dat er zorgvuldig wordt omgegaan met jouw bedrijfsgevoelige informatie.

Het is handig een budget vast te stellen wat de totale verhuizing moet gaan kosten. Als je ziet dat de offertes die hebt ontvangen erg afwijken van je budget, kun je er voor kiezen om bijvoorbeeld personeel in te zetten om de kosten zo laag mogelijk te houden. Grote bedrijven kiezen er meestal voor om het door een verhuisbedrijf te laten doen, terwijl kleine bedrijven het meestal zelf doen om kosten te besparen. Hou ook rekening met de aanschaf van eventuele nieuwe meubelen en verbouwingen.

Als je een bedrijfspand gaat huren moet je een maand voorruit betalen en meteen 2 maanden waarborgsom storten. Vaak heeft men de borg van het huidige kantoorpand nog niet terug. Als alternatief kan je ook kiezen voor Skip Deposit een kleine fee betalen in plaats 2 maanden borg. De hoogte van je waarborgsom van het nieuwe te huren bedrijfspand kan je vinden in de huurovereenkomst